موزه های معروف در استانبول
نوشته شده توسط : mary

موزه های معروف در استانبول

موزه کشتی های غرق شده استانبول بزرگترین موزه کشتی غرق شده در جهان است که قدمت آن به قرن چهارم برمیگردد، و هنگام کاوش در پروژه مارمارای در ینی قاپی کشف شد و در آن کنده کاریهای تاریخ استانبول  و آثاری ۱۳ هزارساله کشف شد و توانست حیرت دانشمندان غربی و اروپا را برانگیزد و موضوع محافل دانشگاهی شود .در تور استانبول تعطیلات عید 95 حتما از این موزه دیدن کنید. دانشمندان با مطالعه ۳۶ کشتی های غرق شده کشف شده در ینی قاپی قادر به شناسایی درختان مورد استفاده در ساخت کشتی ها و روش های ساخت و ساز شده اند.

گردشگران تور استانبول می توانند در این موزه بزرگترین و قدیمی ترین بنادر و بزرگترین کلکسیون کشتیهای جهان که به دوره بیزانس مربوط است را ببینند. کنده کاریهای موجود در این موزه بزرگترین کنده کاری آرکئولوژی در جهان است.  در این کنده کاریها علاوه بر ۳۶ کشتی تجاری، ۶ کشتی پارویی کادیرگا(طوفانی) که خیلی مهم هستند و دارای نقوش فوق العاده ای هستند، را در تور استانبول تعطیلات بهمن 94 خواهید دید. هم اکنون دانشجویان دانشگاه استانبول با پیشرفته ترین تجهیزات و حتی با استفاده از دستگاه فاروآرم و بصورت سه بعدی که هیچ کشور مدیترانه ای تا به حال استفاده نکرده است ، این کشتیها را رسم و چگونگی ساخت قطعات آن را بررسی میکنند.

 

 

 

موزه کاریه استانبول بعد از موزه ایاصوفیا یکی از مهمترین بناهای تاریخی دوره بیزانس در استانبول می باشد که در قرن یازدهم ساخته شد. دیوارهای این بنا با موازئیک های با صنعت نقاشی و هنر اواخر بیزانس متعلق به قرن چهاردهم تزئین شده است که در نوع خود بسیار زیبا و دیدنی می باشد. در درون این موازئیک ها در تور استانبول 95 می توان تصاویری از زندگی حضرت مسیح و حضرت مریم را مشاهده نمود. در اطراف این موزه خانه هایی از چوب بنا شده که جایی مناسب و به دور از هیاهو برای نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه در تور استانبول می باشد.موزه کاریه در سال ۵۳۴ در زمان جاستینیانوس توسط عزیز تئودیوس ساخته شد و با انتقال امپراطوری بلاکهرنیا به این قسمت اهمیت ویژه یافت. در سال ۱۵۱۱ فرمانروای امپراطوری بزرگ عثمانیان فاتیح سلطان مهمت دستور داد که کلیسا به مسجد تبدیل بشود و از سال ۱۹۴۸ مسجد به موزه تبدیل شد  . دیدار از این موزه در تور استانبول نوروز 95 بسیار خاطره انگیز می باشد.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: موزه های معروف در استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: